onsdag 7 december 2011

Kattbråk och mys

Jag har vart hemma hela eftermiddagen, gick sen dag idag i skolan, så det blir inte mycket tid efter skolan att hitta på något. När jag kom hem gick jag ut med hunden och katten ut i det kalla, mörka decembervädret. I morse snöade det som bara den i någon timme. Så det ligger ett tunt is/snö täcke ut. Risk att vägarna blir hala när den blöta snön fryser till... Men iallafall, när vi kom tillbaka igen efter promenaden, och innan vi gíck in hörde man ett kattskrik. Så Casper och jag gick dit och ser Lucy, men ingen annan katt, så en gömde sig nog. Jag plockade upp Lucy, som typ morrade, skumt, om gick in. Hon verkade tacksam. Sen satt hon och jag och myste i soffan och tittade på tv. ;) Nu ska Ida och jag ta upp disken...och ner igen... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar