söndag 20 mars 2011

Konstiga drömmar, med mera.

Har nu kommit hem från 1 timmes innebandyträning och är så trött. Jag kom på i går efter inlägget, att jag inte alls skulle få sovmorgon idag. Eftersom jag måste upp klockan 8. För att äta frukost och åka till innebandy träning, till klockan 9. Men men...

Inatt drömde jag en konstig dröm som vanligt, igår natt handlade drömmen om tsunamis-träningar. Så vi skulle vara förberedda och veta hur vi skulle göra om det skedde. Sedan helt plötsligt var mina vänner Amanda och Linn +jag. På Amandas lyxbåt mitt ute i havet. Vi åt frukost där på båten och så kom jag på att vi kanske kunde sola efter frukosten, på soldäck. Men då kom våran hund, som tydligen var på båten. Och så hoppade han i vattnet. Vi sa något i still med "Nej..." Och sedan bytte drömmen helt och plötsligt var vi på en flygande-matta som flög oss in i en skog.
Helt enkelt en sjukt konstig dröm.

Och i natt drömde jag en dröm jag drömt förut, fast en DEL 2.

Och i den måste alla här på landet gömma oss, i våra hus. Vi måste vara helt tysta och inte gå ut. För att en hemsk man bor i skogen och vill döda oss. Han har gevär och ser ut som ett psyko. Ljuset i drömmet är grått och mystiskt. Lite kusligt, eller rättare KUUUSLIGT!
Ja men då måste man stanna i sitt hus hela dagarna. För att mannen går runt och kollar på tomterna och försöker få tag på oss. Han har en kamera som han fotar oss med. Och då är det jätte viktigt att han inte ser en.
Men senare i drömmen säger mamma att vi ska baka en kaka. Så vi går ut ur huset, och ska fråga en granne om mjöl. Och han bor granne med psyko-mannen. Så korkade som vi är.
Och då dyker mannen upp och vill döda oss. :(

Sedan vaknar jag och måste övertala mig själv att det bara var en dröm... Vilket det var med jag hade verkligen hjärtat i halsgropen. Och den drömmen har jag drömt tidigare fast med annan handling. Ja, nu vet ni det! :D

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när du berättade del 1 av den där drömmen, haha! Men gud vad läskigt!
    //Lovisa

    SvaraRadera