onsdag 2 november 2011

Sköön hemmadag! ♥ :D

I morse vaknade jag vid 10 och satte mig vid facebook och kollade runt. Amanda var inne så jag chattade en stund med henne. Hon skulle iväg till Bålsta med sin mormor och Lovisa,så vi kunde inte va. Jag loggade ut och åt frukost. Jag tänkte ringa någon annan men kände att det var väldigt skönt och lugnt hemma, eftersom lillasyrran sov över hos en kompis. Så jag har vart hemma hela dagen, själv, om man inte räknar med hunden och katten. Här hemma har jag tittat på film, tittat på tv, ätit lunch och målat med akrylfärg, och fotat lite. Så jag satt i köket och lyssnade på radio för en gångs skull och målade ca en timma. Det var väldigt mysigt faktiskt. Resultatet av målningen var inget mästerverk med den blev väldigt söt ändå! ^^ Efter det lekte jag med det gröna vattnet som blev efter jag tvättat penslarna och fotade det. Det blev inte så bra men jag hade iallafall något att göra. Nu har jag laddat över bilder från kameran ner till datan, så att ni kan få se mitt resultat av målningen:


Motivet försökte jag lika den orange-blåa sköldpaddan. Sköldpaddan köpte jag i Sicilien för 4 år sedan, eller var det 3 eller 5 år sen, mig kvittar det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar