måndag 23 maj 2011

Hemma från Stockolm

Nu är jag hemma från Stockolm. Först åkte hela klassen till Vasa museeumet, coolt vad stort skeppet är. Och så har jag sett ett äkta människoskellet för första gången. Alltså ett skellet som hittades i Vasa-skeppet för läänge sedan. ;)

Sen satt vi oss på bussen igen, och så åkte vi i 10 minuter. Och så var vi framme i gamla stan! Vår lärare berättade lite kort och "stor torget" och en kyrka, och lite om "Mynt-torget". Efter det fick hela klassen gå runt för och själva (Fast i små grupper)och gå runt på Västerlånggatan. Först letade vi upp en resturang. Efter en stund hittade vi en Tacobar som 4 av mina vänner åt i medans jag och Torunn åt på ett annan resturang, ett par meter bort. Jag beställde Entrecote, men pommes fries och bea-sås. Mums! Sedan gick vi och kollade i små sovenir butiker och andra affären. I en hittade jag en tröja, som jag köpte. Och när jag sedan betalat och gått ur butiken, ångrar jag mig... Så jag går in i butiken igen och ber om att få lämna tillbaka den. Jag har kvitto och plasten är kvar runt tröjan. Men gubben bakom disken säger bara "Nej, nej, nej". Han kan säkert inte säga något mer eftersom har var utlänning. Det är fel att bedöma folk, och det vet jag. Men han förstörde mig dag, och de ska han få igen för!!! *evil*

Men annars har dagen vart bra, men nu ska jag kolla på en film med min käraste pappa.
Heej då! :D


Gamla stan, tror de här är vid "stor torget", bilden snodde jag från google. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar