torsdag 20 januari 2011

Ush, hade just en av mina obehagligare minuter här.
Lucy, kattungen. Låg och sov, och jag ville fota på henne, och tänkte då ta en plastbit och prassla lite med. Då vaknade hon med ett ryck och vitt spott rann ur hennes mungipor, alltså väldigt mycker. Det fortsatte att rinna och panikslagen sprang jag efter henne och tryckte ner henne mot golvet och öppnade hennes lilla gap för att leta efter någon i halsen. För hon hade och så hostat lite klickande samtidingt som spottet rann. Ush det var inte kul. Helt plötligt slutade det och hon bettede sig lite kostigt men ändå normalt. Det var sjukt, ALDRIG varit med om något sådant förut... Någon som vet vad som kan ha hänt, nej det kan inte vara rabies.


Idag har inte vart den bästa, i skolan var det kaos. Vi hade praktiskt matte. Och så klart är det stökigt. Och redan innan vår "matte" lärare kommit in, la en kille i klassen en stikbomb. Alltså en sådan man köper på teknik magasinet. När läraren kom in blev hon ju ursinnig och sa att vi skulle få sitta på kvarsitting hela rasten. Alla drabbades även de som inte gjort något, alltså jag. :)

Och ännu ett tillägg om dagen, så inställdes ju träningen idag. Blev så besviken...
Vi får väl se hur matchen går nu på Lördag för mig, utan efarenhet. Haha.


Jag bjuder på en bild här med kattungen, fotat av...MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar